Wednesday, December 6, 2017

 9:49 AM         No comments

RM 86400. Woww banyaknyee.

Ce ada yang usik RM30 , uols perasan tak terusiknya RM86400 tadi?

Mesti akan jawab TAK.

Betul TAK?

Kalau betul nanti jawab " YES " ye.

Kalau rasa berkira sangat dengan RM30 yang hilang dari amaun tu, tinggalkan "." je di komen.

Why?

Enggagement Cha makin kurang ni.

Nak la tengok ada lagi tak geng-geng Cha kat alam maya ni ha.

Cha teruskan ye.

Kenapa kita mesti terkesan dan tergugat dengan "30" ?

Sebenarnya begini, RM30 tu ibarat masa kita selama 30 saat. Kekadang kita ni emo dan terbawa-bawa benda yang terjadi kat kita tak sampai 30 saat.

Contoh :

Tengah drive, ada kereta kat belakang main-main lampu. Nak potong tak potong. Dah potong tunjuk pulak jari tengah. Aiiii. Ini sudah lebeh. Awat! Apa salah kita dia buat macam tu? Kita pun membalas dengan mengkambing gurunkan orang tu. Sampai ke opis, masih teringat juga kejadian tu. Dahhhh, sepanjang hari perkataan tak elok keluar dari mulut kita.

Nampak tak?

Apa yang Cha cuba sampaikan.

Kalau la kita tadi tarik nafasssss,
Hembus lagi,
Tarik nafas dalammmm lagi.

Istifar.

Kita biarkan kejadian itu berlalu seperti melihat "anak itik dikejar musang" kita akan rasa lega.

Syukur.

Fikir positif. Agaknya dia bawa-laju sebab nak bawa bini nak bersalin. Bina dah meraung dalam kereta tu. Driver stress. Dia nak marah bini, kesian. Jadinya , yang menjadi mangsa keadaan ialah kita la. Sapa suruh kita drive depan dia.

Ok?

Syukur.

Alhamdulillah.

Allah beri kita nafas lagi untuk bertaubat.
Kenapa kita tak kira lebihan saat yang lain tu?
Kenapa nak fikir yang 30 saat tu?

Renung-renung dan fikirkan sendiri.

Babaiiiii
Tata titi tutu
Cha cin chow dolu.

#BerusahaMenjadiLebihBaik
#BelajarRedho





Reaksi:

0 ulasan:

Post a Comment

Google+ Followers

Google+ Badge

Popular Posts

Categories

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...