Monday, September 11, 2017

 7:27 AM         No comments

Kejadian awal pagi tadi mengimbau kembali peristiwa 10 Ogos 2017 yang lepas.

Alhamdulillah. Combat tak teruk. Tapi bila menerima berita kemalangan tu, jantung berdegup kencang. Istifar dan selawat tak lekang dari bibir.

Hujan lebat yang mengiringi perjalanan Cha ke hospital malam tu, memang menguji kesabaran . Maklumla. Cha ni rabun bila hujan. Hujan turun. Air mata pun turun juga macam air hujan. Tapi bila mengenangkan anak-anak, Cha ada kekuatan meneruskan perjalanan.

Sampai di hospital, Cha tengok macam tak serius. Tapi sebab sendi Combat terlibat, doktor sarankan Combat diberi rawatan lanjut dan dimasukkan dalam wad.

Dalam jam 11-12 malam, Cha beransur balik ke Jepak.  Sunyi memang sunyi. Hati, Allah je tau. Kalu tak balik, anak-anak tak siapa yang jaga. Combat, Cha tinggalkan je la kat Nyabau. Doktor dan misi kan ada.

Kenangan tak boleh lupa juga, minyak betul-betul habis kat depan Petronas. Alhamdulillah. Ada budak-budak moto tolong Cha tolak kereta ke pump station tu. Terima kasih banyak-banyak kat mereka.

Sedih dan bercampur baur perasaan Cha malam tu. Syukur, Allah masih beri Cha peluang berbakti kat Combat. Gembira, sebab luka tak teruk.

Sampai kat rumah, anak-anak semua dah tidur. Mereka tak tau pun ayah mereka kemalangan. Bukhari bangun tido, dah tanya ayah kat mana. Siang tu, baru bawak Amna dan Bukhari ke hospital. Tapi, tak boleh nak jumpa. Budak tak boleh masuk dalam.

Adeh. Panjang pula cerita ni.

Apa yang Cha nak cerita, Allah tak kan bebankan hambanya sesuatu yang diluar kemampuannya.

Maaf tau.





Reaksi:

0 ulasan:

Post a Comment

Google+ Followers

Google+ Badge

Popular Posts

Categories

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...