Monday, December 5, 2016

 1:23 PM      ,    No comments

📿Assalamualaikum..

Tajuk tazkirah hari ini
🌷ALLAH RINDU 💞

✍🏻pernah tak tiba tiba rasa sebak? 😔
✍🏻pernah tak tiba tiba rasa sedih? 😪
✍🏻pernah tak tiba tiba rasa rindu? 😞
✍🏻 Jiwa Kosong 😭
✍🏻Tapi semua tak tahu kenapa. 😥💡Tak tahu sebab apa.😰

✍🏻Sahabat sekalian. Itu tandanya Allah rindu.💖 Allah rindu rintihan doa dan hajat kita. Cuba ingat balik. Bila kali terakhir kita bermunajat sepenuh curahan hati kita pada Allah? 🙇🏻

✍🏻semalam? 🤔
✍🏻kelmarin? ..😢
✍🏻minggu lepas?😔
✍🏻tak pernah langsung?😱

☝🏻Bila tiba- tiba rasa nak menangis. Sebak rasa macam tak kena. Ingatlah. Allah sedang rindu akan kamu. 😭

✍🏻Mungkin dengar nasihat, rasa teruntun hati tu. Padahal takde ayat touching pun. Tapi kita yang over over nak se sebak pulak. 😪
☝🏻Tidak...Sebenarnya Itu rasa Allah yang bagi.💗

Cuba kalau...🤔
✍🏻Rasa sedih sebak nak menangis.
Kita cepat cepat pergi toilet.
Cari paip. Bukak paip.
Mandi? Tak. Ambil wudhu'. Masa ambil wudhu' tu hayati setiap titisan air yang jatuh pada anggota wudhu'. Konfem makin lebat hujan air mata. Sebab ape? Sebab nak pergi jumpa Allah ni.☺ 🌷💞

✍🏻Hamparkan sejadah. Solat lah. Doa lah. Minta lah. Allah dengar. Allah rindu tu. Sebab tu Allah bagi rasa sedih tu.😭

😄Nah. Lepas siap mengadu. Mesti rasa lega. Sebab Allah dah dengar rintihan kita. Bersyukurlah kerana masih ada yang sayang.💕

..Wahai sahabat.. ✍🏻📿
walaupun tiada bahu untuk bersandar untuk melepaskan rasa sedih😭 kecewa😔 marah,😒
tapi....

😊👉🏻Kita masih ada tempat untuk bersujud. Kita masih ada Allah untuk mengadu segala masalah...👍🏻

👉🏻Okay. Jangan sesedih ,Allah selalu bersama kita
La tahzan. Innallaha ma'ana. .. ☺🌹

~Wallahu'alam 😊🌷💞





Reaksi:

0 ulasan:

Post a Comment

Google+ Followers

Google+ Badge

Popular Posts

Categories

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...