Wednesday, July 23, 2014

Assalamualaikum,

Pernah tak anda mengalami simptom penat, sakit kepala, jerawat, obesiti, tak dapat tidur dan masalah kulit?

Tak pernah ke? Ok. Kesemua simptom yang saya nyatakan diatas tanda kita mempunyai toksin yang berlebihan.
Biasanya toksin akan disingkirkan secara neutral melalui proses pembuangan air kecil atau air besar.
Proses ini berkait rapat dengan sistem PENCERNAAN dan HATI manusia.

Sempena bulan puasa ini yang tak lama lagi nak habis ni, PUASA dapat merehatkan tubuh terutama  sistem perut daripada bekerja secara berlebihan dan secara tidak langsung membantu proses DETOKSIFIKASI

Produk Shaklee yang boleh membantu detoksifikasi ..............Herb-Lax

Kebaikan UTAMA Herb-Lax:
·         - Membersihkan najis yang tersekat/ tersimpan lama dlm tubuh
·         - Merangsang usus utk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut
·         - Membantu masalah sembelit
·         - Mengempiskan perut
·         - Melawaskan pembuangan air besar.





Fungsi-fungsi  herba semulajadi yang terdapat dalam Herb-Lax:
Senna Leaves – Merangsang tindakan pembersihan yg lembut pd usus dan perut, percepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak.
Buckhorn bark – Melembutkan najis untuk memudahkan pergerakan dan memberikan lembapan kepada usus.
Licorice Root – Membantu proses detoksifikasi.
Fennel seeds – Mengeluarkan toksin yangterkumpul akibat lebihan makanan danpengambilan alcohol, membantu pencernaan dan berkesan untuk masalahsembelit dan kembung perut atau usus.
Anise seeds – Merangsang pengeluaran jus gastrik untuk membanti proses pencernaan.
Rhubarb root – Herba yang banyak digunakan dalam perubatan Cina untuk digunakansebagai antibiotic.
Blue Malva Flower – Membantu proses detoksifikasi dan mengimbangi tekstur kulit.
Culver’s root - Membantu masalah lebihan air dalam badan dan asma.
Alfalfa leaves – Membersihkan usus, darah dan hati.

Cadangan Pengambilan Herb-Lax:
     Untuk kesihatan berpanjangan – 2 kali seminggu (4 biji sekali makan sebelum tidur)
-      Untuk pembersihan usus/ detoks/ melawan kanser/ mengawal berat badan – 2 kali sehari (3 biji setiap kali selepas makan dan sebelum tidur)
        

       Boleh hubungi saya kalau nak cuba



        Hafsah Mohamad Ali 0142339501




B

















Monday, July 21, 2014

Assalamualaikum,

Maaf saya tulis balik balasan daripada Shaklee berkaitan dengan isu Israel yang tengah hangat diperkatakan sekarang.

Q1: Does Shaklee Corporation contribute in funding Israeli's Military exercise on Palestine ?
A1 : No

Q2: What is your personal stand towards this issue ?
A2: Because this is corporate question you and other customers and other distributors have raised now and         the past, we wanted to make it very clear that Shaklee is against violence of any kind anywhere in the           world.
      Shaklee is neutral company  and is not involved in any conflict, is not affiliated with any religion and is not       aligned with any political party or cause.

Q3: Is there any link of Shaklee and Israel / Zionist that we need to know ?
A3 : There is none.

Sincerely
Bradford Richardson
President, Shaklee International


Ini merupakan jawapan daripada boss Shaklee antarabangsa. Kiranya Shaklee bukanlah penyumbang kepada kegiatan Israel.

Sekian. Terima kasih


Hafsah Mohamad Ali



Friday, July 18, 2014

Assalamualaikum,

Kisah jutawan - Tan Sri Syed Mokhtar Albukhari

.
Tan Sri Syed Mokhtar AlBukhari berasal daripada Alor Setar, Kedah. Bermula sebagai seorang pengusaha daging pada tahun 1970. Beliau dikenali dengan sikap rendah diri, namun beliau tidak pernah berpuas hati dengan kedudukannya dan sentiasa berusaha keras untuk memperbaiki taraf hidupnya.
.Sekitar tahun 80-an, Tan Sri Syed Mokhtar telah beralih ke bidang pengangkutan yang telah membawa tuah kepadanya sehingga menjadi seorang antara tokoh korporat bumiputera yang terkaya di Malaysia. Beliau salah seorang yang bertanggungjawab menjadikan Pelabuhan Tanjung Pelepas Johor menjadi terkenal di mata dunia dalam tempoh singkat.
.Tan Sri Syed Mokhtar telah mengasaskan Yayasan (Islam) Al-Bukhary yang telah membina dan menguruskan Muzium Kesenian Islam bernilai RM70 juta di Kuala Lumpur selain banyak menjalankan kerja-kerja amal dan kebajikan terutamanya sekitar Negeri Kedah dan Perak.
.Kegigihan Tan Sri Syed Mokhtar telah berjaya menarik perhatian dan kekaguman bekas Perdana Menteri Tun Dr. Mahathir yang menggalakkan lebih ramai tokoh korporat bumiputera dapat dilahirkan menerusi usaha keras sebagaimana Tan Sri Syed Mokhtar AlBukhari. Tan Sri Syed Mokhtar merupakan seorang yang tidak pernah mengenal erti kegagalan dan beliau sentiasa belajar dari apa juga kesilapan yang dilakukan.
.Tan Sri Syed Mokhtar juga merupakan seorang yang pemurah, menggemari perkara-perkara amal dan kebajikan, kuat bekerja, merendah diri dan tidak gemarkan publisiti.

---------------------------------------
Kali pertama melihat artikel berkaitan Tan Sri ni di surat khabar Utusan. Tak ingat tarikh keluarannya. Memang tersentuh dan bangga ada orang Bumiputera yang bergelar jutawan. Memang tidak mudah untuk menjadi Jutawan, tetapi ianya bukan mustahil . Usaha, cekal , doa dan tawakal. InsyaAllah, kejayaan yang diimpi akan menjadi realiti.

Moga kita menjadi jutawan yang dermawan. Dapat membantu orang meningkatkan taraf hidup masing-masing.

Amin.




 SIKAP penentu segala
Untuk berubah ke arah yang lebih baik, kita perlu mengubah SIKAP @ ATTITUDE.

Individu yang berjaya masa kini, dahulunya telah membuat suatu perubahan dalam dirinya. 
Perubahan yang mengambil kira kejayaan di masa hadapan. Serius dalam setiap tindakan. Komited dalam setiap perancangan.

Pilihan di tangan anda. Change Now! untuk hidup lebih sempurna.............










Friday, July 11, 2014

Bagaimana buat pelanggan kita senang fokus, 
dan faham tentang produk yang kita mahu jual.
 
Ini dinamakan sebagai teori pinball.
 
Ilmu ini dikongsikan oleh Tuan Faisal Abdullah dan
disampaikan oleh tuan Aqif AzizanSeorang pakar
pemasaran Facebook dan copywriter bernilai tinggi.
 
Pinball adalah sebuah permainan komputer yang 
popular zaman 80-an.
 
 
====
Teori pinball
====
 
Dalam permainan pinball, berikut adalah sistemnya:
 
1) Setiap button mempunyai 1 fungsi specifik.
 
2) Button A = Untuk pukul bola ke tempat yang 
   mempunyai poin-poin tertentu.
 
3) Button B = Untuk terbangkan bola sebelum 
   mulakan permainan.
 
Dalam marketing, teori pinball sangat membantu.
Pelanggan kita tidak mempunyai masa yang banyak. 
Jadi, jangan kelirukan mereka. Tugas kita adalah 
buat mereka faham apa yang kita tawarkan -- Kurang 10 saat.
 
 
===
Bagaimana teori pinball bagi kesan positif dalam kempen marketing ?
====
 
Dalam teori pinball, ini cara untuk adaptasi dalam 
kempen marketing:
 
1) 1 Laman web = 1 Mesej marketing sahaja.
(Letak 1 sahaja tawaran produk. Jangan letak banyak-banyak).
 
 
2) Minta pelanggan buat 1 tindakan sahaja.
(Jangan suruh mereka call, whatsapp, telefon atau isi borang 
online. Suruh mereka buat 1 tindakan sahaja)

3) Tidak perlu cerita semua manfaat produk.
(Lagi banyak, lagi pening kepala pelanggan. Ambil 1 manfaat 
yang penting pada pelanggan. Jelaskan manfaat itu dengan spesifik)
 

Semoga perkongsian ini mendatangkan manfaat buat anda.
 
 Kredit kepada Nazri Semerbak (  Peniaga Wangian Kereta )
 
 
 






Thursday, July 10, 2014

Asssalamualaikum,

Apa simpul biawak ni? Pernah kena tak keadaan ini? Kalau rasa, baru tau betapa sakitnye yang amat.
Simpul biawak ni adalah kekejangan di kaki biasanya di bawah betis la ya. Kebiasaannya orang yang mengandung yang selalu kena simpul biawak ni.

Banyak faktor : ada orang kata sebab tubuh kita sejuk.Tapi biasanya orang yang mengandung ni kurang kalsium . Susu tak nak minum, muak, loya, nak muntah, banyak lagi la alasan tak mau minum susu.

Saya nak bagi tahu ni, Produk Shaklee yang boleh membekalkan kalsium kepada kita ialah Ostematrix
Boleh cuba.

Harga pun tak mahal sebotol RM 61.00 ( Retail ). Kandungannye 120 tablet. ( 50 sen je sebiji )


 Saya sertakan juga sumber Simpul Biawak ni.

Terima kasih

Hafsah Moahamad Ali
0142339501




Assalamualaikum

Tajuk hari ni, macam kasar pula. Maaf ye. Sebagai seorang ibu, pastinya saya inginkan yang terbaik untuk anak-anak. Begitu juga ibu-ibu di luar sana. Mesti nak susukan anak sendiri. Mula-mula melahirkan mesti ada di kalangan ibu-ibu stress dengan 'pengeluaran susu' yang bagaikan tidak mampu menampung keperluan anak kesayangan.
Pengalaman saya bersalin anak ke-6 amat mencabar kesabaran seorang ibu. Dengan keadaan duduk hospital yang sejuk, saya memang "tidak ada pantang" . Makanan yang dihidangkan di hospital saya belasah. Lapar. Anak setiap 3 jam nak kena bagi susu.Pam susu, berapa ml je keluar. Susu pula macam tak nak keluar. Mungkin sebab emosi dan fizikal penat.
Tapi itu setahun lepas la. Anak saya, Bukhari akan berumur 12 bulan , Julai ini. Dia masih menyusu saya sepenuh masa ketika di rumah. Hantar ke rumah pengasuh je di minum Susu Lembu.

Alhamdulillah. Shaklee ada vitamin yang boleh boost susu anda. Dengan syarat anda susukan anak tu. Kalu orang yang tak menyusukan anak, tak adelah keluar susu ye. Jangan salah faham pula. Jangan tanya saya kalau orang lelaki makan ALFAFA, tetek dia keluar susu ye, ( gurau ye )

Ini Alfafa                                                                      
Esp ni untuk tenaga dan boleh tahan rasa lapar, tak de la kita asyik nak makan je.

Selamat mencuba, ye..
Ingat jangan stress, minum air  banyak 

HAFSAH MOHAMAD ALI
0142339501




Assalamualaikum,

Hari ini saya terdetik pula nak bagi tahu tentang kedudukan Shaklee,
Bukan apa, memandangkan di Malaysia ni banyak sangat jenama makanan tambahan atau supplement ni di pasaran. Pilihan di tangan anda .

Tengok kat bawah ni. Sehingga hari ini 10 Julai 2014 shaklee nombor berapa?

rujuk : sumber ni ye

Sumber Kedudukan Vitamin



Tuesday, July 8, 2014

Assalamualaikum,



Salam Ramadhan. Saya nak kongsi berkenaan ebook yang telah mengubah perspektif saya berkenaan
makan gaji vs berniaga sendiri

memang tidak dinafikan, kita semenjak dari kecil kita diajar dan masukkan dengan kata-kata berikut:

belajar rajin-rajin. nanti dah besar senang cari kerja..

Zaman sekarang ni, fikirla orang yang dah rajin belajar tinggi-tinggi pun, tak dapat kerja.

Baca, faham dan gunakan sebaiknya ya.

Moga bermanfaat.




Friday, July 4, 2014

Berikut Harga Produk Shaklee :

Item
Code
Description Size  Retail Price
(RM) 
11004 Advance Joint Health Tablet 60 tablets              124.00
10159 Alfafa Complex (S) 330 tablets                53.75
10162 Alfafa Complex (L) 700 tablets                97.50
10164 B-Complex 120 tablets                53.75
10113 CarotoMax 30 tablets                74.00
10621 Chewable Vita-C 100mg 90 tablets                37.50
11000 Collagen Powder 15 sachets              298.00
10121 CoqHealth Plus 30 tablets              124.00
10330 DTX Complex 90 tablets              155.00
11003 ESP Soy Protein Isolate Powder 850g              150.00
10127 Garlic Complex 60 tablets                47.50
10620 GLA Complex 60 tablets                91.25
10622 Herb-Lax Tablets 120 tablets                52.50
10163 Lecithin 180 tablets                52.50
20321 Meal Shake - French Vanilla 544g              113.75
10250 Nutriferon (Stick) 30 x 1.2g              181.25
10236 OmegaGuard 90 tablets              136.00
10128 Ostematrix 120 tablets                61.00
10126 Peppermint-Ginger Plus 90 tablets                45.00
20496 Performance - Orange 539g                82.50
10104 Sustained Release Vita-C 500g 180 tablets                92.50
10112 Vita-E Complex 120 tablets              149.00
10131 Vita-Lea Iron Formula 120 tablets                88.75
10100 Vita-Lea for Children (Chewable) 65 tablets                48.75
10320 Vivix 150ml              475.00
10417 Zinc 120 tablets                33.75

Harga boleh bincang ye. Tapi TIDAK di bawah HARGA AHLI




Assalamualaikum,

Hari ini saya nak bagi cerita pula kebaikan Set Sendi Shaklee.
Kalau ikut kandungan set sendi yang disyorkan terdiri daripada AJHT ( Advance Joint Health Tablet ) ,
Ostematric dan Omega Guard.

Ayah saya sendiri cuma makan  AJHT ( Advance Joint Health Tablet ) dan Ostematric.
Alhamdulillah, semenjak makan dia rasa selesa kaki dia berjalan. Sebelum ini, nampak terhencot-hencot kalau berjalan.

Ini gambar-gambar set sendi tu ye.







Selamat mencuba. Usaha dulu, lepas tu tawakal kepada Allah.
( ini apa yang ayah saya makan, kesan adalah berlainan antara individu )



Thursday, July 3, 2014

GLA


Assalamualaikum,

Kronologi kenapa saya makan GLA sebabnya, doctor diagnos saya ada chronic dermatitis .

Januari 2012, mula kena. Hampie setiap bulan pergi klinik makan antibiotik. Masa makan antibiotik, elok tangannye, tak bengkak dan merah. Habis je antibiotik, tangan akan mula kering, lepas tu merah dan kemudiaannya akan bernanah. Kadang-kadang sampai sakit tak boleh angkat tangan tau.

Banyak tempat dah pergi berubat. Sampaikan Doktor di Bintulu rujukkan saya ke Pakar di Miri. Doktor bagi antibiotik LAGI dan Aques Cream je. Bayangkan perjalanan yang mengambil masa hampir 3 jam ke Miri dapat itu je.

Buat test allergic bagai. Akhirnya, Doktor bagi tahu mungkin hormon tak stabil.

10 Disember 2013 saya makan GLA Shaklee . Alhamdulillah, serasi dengan badan.
Kawan yang syor makan nye. Kawan tu merupakan Shaklee Independent Distributor di Bintulu sebelum ni. Sekarang dah pindah ke Miri, sebab ikut suami kerja. Terima kasih ye Irma.

Perubahan yang ketara ialah, saya TAK PERLU pergi klinik. Ini dah bulan Jun 2014, Alhamdulillah. Memang tak naik merahnya.

Ini gambar GLA nye.





Boleh cuba. Kita hanya berusaha, tapi penyembuhnya kuasa Allah.







 Saya kongsikan testimoni-testimoni untuk anda semua di bawah. 
Testimoni di saya dapat daripada







Nanti, saya cuba cari lagi testimonicustomer yang dah makan GLA ni.





Tuesday, July 1, 2014


Assalamualaikum

Bulan ni ada promosi Vivix. Baik untuk kesihatan tau


Saya senaraikan kelebihan Vivix ni ye:
- Menggalakkan Penuaan yang sihat
-  Boleh mengelakkan kanser
- Boleh mengurangkan risiko penyakit jantung
-Boleh mengurangkan komplikasi kencing manis
- Meningkatkan sistem imum
- Menyokong kesihatan mata
- Menggalakkan kesihatan keseluruhan.

Banyak lagi manfaatnye ni. Perokok kalau minum Vivix ni, InsyaAllah tawar hati dengan rokok tu. Daripada beli rokok, baik beli Vivix.











Popular Posts

Categories

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...